- Berita
- Berita Auto
- PERHATIAN! Chery Panggil Balik 600 Omoda 5!
Chery Malaysia mengesahkan bahawa pihaknya sudah mengenal pasti masalah yang dihadapi oleh sebuah Omoda 5 sehingga tular di semua laman sosial.
Chery Malaysia menyifatkan ia adalah kes yang yang terpencil dan jarang berlaku.
“Bagaimanapun, kami berjaya menangani hal ini dengan menggantikan komponen gandar rasuk belakang dan melaksanakan ujian kawalan kualiti yang komprehensif terhadap kenderaan tersebut.
“Masalah ini sudah berjaya diselesaikan namun Chery Auto Malaysia memandang serius terhadap perkara ini memandangkan keselamatan para pelanggan adalah keutamaan kami. Dalam usaha mempamerkan ketelusan dan kebertanggungjawab, kami telah menghubungi vendor alat ganti dan telah menjalankan analisis terperinci,” katanya dalam satu kenyataan.
Tambah kenyataan itu, pihaknya sudah mengenal pasti sebanyak 600 OMODA 5 yang mungkin berpotensi terjejas akibat daripada kerja-kerja menaiktaraf di fasiliti kemudahan vendor tersebut.
“Jadi, sebagai Sebagai langkah berjaga-jaga, Chery Auto Malaysia akan menghubungi pelanggan berdasarkan Nombor Pengenalan Kenderaan (VIN) yang terjejas untuk pemeriksaan terperinci bagi menyelesaikan isu komponen teknikal ini.
“Kami memberi jaminan kepada pelanggan bahawa tiada kenderaan lain terjejas. Fokus Chery Auto Malaysia sentiasa tertumpu pada keselamatan para pelanggan. Para pelanggan OMODA 5 juga boleh melayari laman sesawang yang akan disediakan untuk mengenalpasti sama ada kenderaan mereka terjejas,”katanya.
Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi Talian Khidmat Pelanggan Chery Malaysia di +603-2771 7070.
Gallery
Tag:
Ditulis pada
Suhana Veru
Suhana Veru merupakan bekas wartawan Kosmo. Berkecimpung dalam dunia wartawan hampir 14 tahun. Linkedin https://www.linkedin.com/in/suhana-veru-92020a31a/