- Berita
- Berita Auto
- Isuzu D-Max 'Tawan' Pasaran Trak Pikap Sebab Jimat Minyak?
Isuzu D-Max 'Tawan' Pasaran Trak Pikap Sebab Jimat Minyak?
Nampaknya, Isuzu D-Max terus mengungguli pasaran memandangkan ia mengukuhkan kedudukannya di tangga ke-2 bagi segmen trak pikap dalam pasaran sekali gus mencatatkan perkongsian pasaran tertinggi yang pernah dicapai setakat ini.
Ini kerana Isuzu kini menguasai sebanyak 18.3% perkongsian pasaran bagi segmen trak pikap untuk tempoh suku pertama tahun ini, iaitu meningkat daripada 14% yang dicapai bagi tempoh sama tahun lalu.
Ketua Pegawai Operasi Isuzu Malaysia, Kenkichi Sogo berkata, pihaknya mendapati peningkatan jumlah pembeli yang melihat kelebihan dengan memiliki dan memandu Isuzu D-Max.
"Mereka bukan hanya membeli sebuah kenderaan pelbagai guna dengan keupayaan yang menakjubkan, tetapi juga mendapatkan sebuah kenderaan yang rendah kos selenggaranya, serta cukai jalan yang murah yang sentiasa menjadi pilihan ramai orang,” katanya.
Di Malaysia Timur, Isuzu Malaysia menguasai 28.4% pasaran di Sabah, manakal jualan di Semenanjung Malaysia juga menyaksikan peningkatan daripada 12.1% pada 2024 kepada 17.1% tahun ini.
Semua tiga varian teratas D-Max yang dijual oleh Isuzu Malaysia menampilkan enjin 1.9-liter yang menakjubkan.
Varian 1.9 liter 4x4 Auto Premium, 1.9 liter 4x4 Auto Standard dan 1.9 liter 4x2 Auto Plus secara keseluruhannya menyumbang sebanyak 72.7% daripada jumlah keseluruhan jualan.
Dua daripada varian ini juga dicatat dalam Malaysian Book of Records bagi pencapaian pemanduan sejauh 2,004 km hanya dengan satu tangki minyak.
Dengan menawarkan penjimatan bahan api, kos selenggara yang rendah, jaminan lima-tahun serta cukai jalan tahunan bawah RM400 di Semenanjung Malaysia, membuatkan ramai pelanggan kini memilih D-Max sebagai kenderaan yang ingin dimiliki bagi tujuan menjimatkan kos perbelanjaan harian mereka.
Jadi, jika anda berminat dengan Isuzu D-Max, layari pickuptruck.isuzu.net.my.
Gallery


Tag:
Ditulis pada
Suhana Veru
Suhana Veru merupakan bekas wartawan Kosmo. Berkecimpung dalam dunia wartawan hampir 14 tahun. Biarpun syarikat Utusan Melayu, tempat saya bekerja sudah ditutup namun semangat juang sebagai wartawan tetap mekar dalam sanubari