- Berita
- Berita Auto
- Mercedes-Benz Malaysia Adakan Anugerah Pengedar Tahunan Terbaik Yang Ke-5
Mercedes-Benz Malaysia Adakan Anugerah Pengedar Tahunan Terbaik Yang Ke-5
Mercedes-Benz Malaysia telah mengadakan anugerah Pengedar Tahunan Terbaik untuk meraikan pengedar-pengedar yang telah memberikan perkhidmatan pelanggan terbaik tahun lalu.
Syarikat kereta mewah ini menyampaikan anugerah yang terbahagi kepada tujuh kategori - Terbaik dalam Perkhidmatan Kewangan, Terbaik dalam Kecemerlangan Perniagaan, Terbaik dalam Perkhidmatan Pelanggan, Terbaik dalam Jualan, Terbaik dalam Indeks Kepuasan Pelanggan (CSI) Bertaraf 5 Bintang, Pengedar yang Paling Bertambah Baik dan anugerah paling berprestij yang dinanti-nantikan ramai - Pengedar Tahunan Terbaik 2021.
Pengedar Terbaik 2021 Mercedes-Benz Malaysia diberikan kepada Cycle & Carriage Johor Bahru. Syarikat pengedar ini telah melakukan yang terbaik dalam setiap aspek perniagaan sehingga berjaya memperoleh skor keseluruhan tertinggi ketika malam anugerah ini.
Kategori Terbaik dalam Perkhidmatan Kewangan pula dimenangi oleh Hap Seng Star Kinrara. Sementara itu, bagi kategori Terbaik dalam Kecemerlangan Perniagaan dirangkul oleh Cycle & Carriage Glenmarie.
BR Jaya mendapat kedudukan terbaik dalam kategori Perkhidmatan Pelanggan. Akhir sekali, pemenang untuk Pengedar yang Terbaik dalam Jualan ialah Asbenz Motors.
Indeks Kepuasan Pelanggan (CSI) bertaraf 5 bintang pula diberikan kepada Hap Seng Star Melaka, manakala Pengedar yang Paling Bertambah Baik pula dimenangi oleh Hap Seng Star Kuala Lumpur.
Presiden dan Ketua Pegawai Operasi Mercedes-Benz Malaysia, Sagree Sardien, menyatakan kecemerlangan automotif adalah lebih daripada sekadar mengeluarkan kereta yang paling diidamkan di seluruh dunia.
Gallery







Tag:
Ditulis pada
Sofea Najmi
Sebelum menjadi penulis automotif, Sofea pernah bekerja sebagai penulis bebas, penterjemah & guru Bahasa Inggeris. Graduan Sarjana Muda Bahasa dan Kesusasteraan Inggeris. LinkedIn: https://bit.ly/3C018vv