- Berita
- EV
- Volvo Car Malaysia Tekad Untuk Jual Lebih Banyak EV, Mahu Jadi Jenama EV Nombor 1 Di Malaysia
Volvo Car Malaysia Tekad Untuk Jual Lebih Banyak EV, Mahu Jadi Jenama EV Nombor 1 Di Malaysia
Volvo Car Malaysia berhasrat untuk mencapai75 peratus jualan kenderaan elektrik penuh menjelang tahun 2025.
Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia, Charles Frump berkata, sasaran itu seiring dengan rancangan global cars Malaysia yang mahu menjadi jenama EV nombor satu di negara ini.
"Jadi secara global, kami telah menetapkan ia sebagai pencapaian untuk menjadi 50 peratus elektrik menjelang 2025, tetapi di Malaysia, kami mahu menjadi 75 peratus menjelang 2025.
"Hanya dalam masa beberapa tahun, menjelang 2025, 75 peratus daripada jualan kami akan datang daripada kereta elektrik," katanya.
Buat masa ini, VCM memiliki dua model EV penuh iaitu C40 dan XC40 Recharge Pure Electric.
Kedua-dua model ini dipasang secara tempatan di kilang Volvo Car Manufacturing Malaysia yang terletak di Shah Alam.
Sempena pelancaran Volvo C40 di Hotel St Regis, Kuala Lumpur, Frump mengumumkan bahawa pihaknya kini menawarkan platform jualan atas talian Volvo di Malaysia.
Menerusi platform ini, para pelanggan boleh membuat tempahan dan membuat bayaran secara dalam talian.
Ini bermakna, semua urusan pembelian kereta Volvo boleh dibuat hanya di hujung jari.
Tag:
Ditulis pada
Suhana Veru
Suhana Veru merupakan bekas wartawan Kosmo. Berkecimpung dalam dunia wartawan hampir 14 tahun. Biarpun syarikat Utusan Melayu, tempat saya bekerja sudah ditutup namun semangat juang sebagai wartawan tetap mekar dalam sanubari