- Berita
- Berita Auto
- Mercedes-Benz Malaysia Rai Kanak-Kanak Kurang Bernasib Baik Sempena Krismas
Mercedes-Benz Malaysia Rai Kanak-Kanak Kurang Bernasib Baik Sempena Krismas
"Christmas in a Shoebox" merupakan satu inisiatif tahunan MBM
Mercedes-Benz Malaysia (MBM) baru-baru ini telah memberikan senyuman kepada 47 kanak-kanak di Rumah Hope melalui inisiatif tahunan "Christmas in a Shoebox" yang ke-13.
Ketua Pegawai Eksekutif & Presiden MBM, Amanda Zhang, berkata, "Sebagai penutup bagi tahun yang bermakna dan penuh impak ini, inisiatif tahunan 'Christmas in a Shoebox' kami menjadi bukti kukuh kepada komitmen kami dalam penglibatan komuniti.
Pelbagai aktiviti menarik diadakan
“Melihat kegembiraan anak-anak di Rumah Hope ini memberikan kebahagian kepada kami. Kakitangan kami juga seronok menyertai aktiviti inisiatif CSR yang meriah ini – memberi peluang [kepada semua yang terlibat] untuk mencipta masa depan yang lebih baik dan mampan bagi generasi akan datang," katanya.
Acara itu dipenuhi dengan aktiviti dan permainan yang menyeronokkan untuk kanak-kanak, termasuk menyatakan impian pada pokok Krismas, berkongsi makanan bersama-sama, serta penampilan mengejut daripada Santa, yang memberikan hadiah yang dipilih khas untuk kesemua 47 kanak-kanak dengan bantuan kakitangan MBM, yang dikenali sebagai "Elf Squad.”
Ketua Pegawai Eksekutif & Presiden MBM, Amanda Zhang
Acara tahunan "Christmas in a Shoebox" ini adalah sebahagian daripada strategi 2023 Corporate Citizenship MBM yang melibatkan beberapa inisiatif CSR lain syarikat. Inisiatif lain sebelum ini adalah termasuk kempen “Grants for Good” serta kerjasama semula dengan inisiatif “Little Legends” oleh Nicol David Organisation (NDO), kesemuanya mencerminkan komitmen MBM untuk mencipta masa depan yang lebih baik bagi komuniti di sekitar.
MBM telah menderma sejumlah RM100,000 kepada tujuh NGO
Bagi kempen “Grants for Good,” MBM telah menderma sejumlah RM100,000 kepada tujuh badan bukan kerajaan (NGO) termasuk Food Aid Foundation, Zoo Negara Malaysia, Kiwanis Down Syndrome Foundation, Hospis Malaysia dan lain-lain.
Mengenai kolaborasinya dengan NDO, MBM baru-baru ini memperbaharui kerjasama dalam program "Little Legends" NDO, di mana sejumlah RM100,000 disumbangkan kepada inisiatif tersebut. Selain daripada sumbangan kewangan, beberapa kakitangan MBM juga mengambil bahagian dalam program “Little Legend,” di mana mereka membantu untuk mendidik generasi akan datang tentang kepentingan menjalani gaya hidup mampan.
Tag:
Ditulis pada
Sofea Najmi
Sebelum menjadi penulis automotif, Sofea pernah bekerja sebagai penulis bebas, penterjemah & guru Bahasa Inggeris. Graduan Sarjana Muda Bahasa dan Kesusasteraan Inggeris. LinkedIn: https://bit.ly/3C018vv