- Berita
- Berita Auto
- Kerjasama Ini Bertujuan Untuk Reka Cipta E-Pace
Bertanggungjawab dalam mereka cipta beberapa reka bentuk paling ikonik yang kekal bertahan dalam dunia automotif dan fesyen membuatkan pengeluar kereta British, Jaguar dan koleksi fesyen terkemuka, Baracuta telah menjalinkan satu kerjasama baru-baru ini.
Kedua-dua pihak ini dikatakan tampil dengan rekaan kempen yang bertajuk “The New Classic Guide”.
Bagi meraikan jenama DNA masing-masing, Jaguar tampil dengan model Baracuta E-Pace yang unik dan jaket Jaguar G9 Baracuta.
Kedua-dua pihak ini memainkan peranan dalam pembangunan The Next Classic Guide dimana kempen itu bermula di London pada Oktober lalu dan akan berakhir pada Minggu Fesyen Milan sekitar bulan Februari depan.
Kempen berkenaan membabitkan penglibatan kurator kandungan Britan dan perunding jenama, Samutaro yang merupakan salah seorang kurator fesyen paling berpengaruh sejak kebelakangan ini.
Samutaro dikatakan mempunyai peluang menyaksikan dengan sendiri hasil kerjasama kreatif buat julung kalinya di Pusat Pembangunan Produk Jaguar di Gaydon, Warwickshire, Britain.
Beliau kemudian turut menemui pereka daripada pasukan Jaguar, Anna Abell yang bertanggungjawab dalam mereka cipta Jaguar E-Pace bespoke. Ia dikatakan diinsipirasikan oleh jaket G9.
Bercakap mengenai Jaguar x Baracuta E-Pace, kereta P300e plug in hibrid ini akan dihasilkan dengan menggunakan warna luaran yang dikenali sebagai Neutro.
E-Pace juga didatangkan dengan corak berpetak-petak iaitu sama seperti mana yang digunakan oleh Baracuta untuk menghasilkan jaket G9.
Corak itu boleh dilihat di bahagian trim pintu, lantai but dan bumbung. Kenderaan utiliti sukan ini juga menampilkan logo Baracuta yang disulam di bahagian penyandar kepala.
Terdapat juga logo Baracuta di trim pintu manakala lampu lopak air juga turut memaparkan logo Baracuta.
Jaket G9 juga menampilkan sulaman perkataan Jaguar di bahagian lengan dan bahagian dalam jaket itu terdapat logo edisi khas Jaguar x Baracuta.
“Rekaan ini mengambarkan jenama Jaguar dan Baracuta. Kedua-duanya menampilkan reka bentuk yang agak klasik dan mampu bertahan dalam ujian masa dan dilihat kekal relevan dalam citarasa dan trend budaya yang sentiasa berubah.
“Ia merupakan satu perkara hebat kerana diberi tanggungjawab untuk membawa kedua-dua jenama ini bersama-sama dalam kerjasama berkenaan,” kata Abell.
Gallery






Tag:
Ditulis pada
Suhana Veru
Suhana Veru merupakan bekas wartawan Kosmo. Berkecimpung dalam dunia wartawan hampir 14 tahun. Biarpun syarikat Utusan Melayu, tempat saya bekerja sudah ditutup namun semangat juang sebagai wartawan tetap mekar dalam sanubari