- Berita
- EV
- SmartCare: Tawar Perkhidmatan Selepas Jualan
smart Malaysia melancarkan program perkhidmatan selepas jualan, smartCare yang direka untuk memastikan kebolehgunaan semua kenderaan smart.
Program ini merangkumi pelbagai perkhidmatan dan ciri produk yang bertujuan untuk meningkatkan pengalaman pemilikan kenderaan premium.
Untuk itu, smartCare memperkenalkan lapan ciri penting iaitu:
1. Pengalaman Digital yang terbaik
2. Pengurusan Bateri serta Perkhidmatan Selepas Jualan iaitu Pemantauan Bateri Bervoltan Tinggi (HV) secara langsung,
3. Perkhidmatan Digital Selepas Jualan melalui Aplikasi Hello smart
4. Pembaikan Bateri HV Tempatan
5. Rakan Gudang & Logistik
6. Kemudahan Outlet Servis dengan Bilik penyimpanan Bateri HV
7. Pengecas EV di seluruh Pengedar smart,
8. Juruteknik yang berkelayakan dan kemudahan baik pulih badan dan cat kenderaan (Body & Paint).
Pendek kata, anda tidak perlu bimbang jika mahu membeli jenama smart kerana dari hujung rambut hingga kaki, kenderaan anda dijaga dengan sebaik mungkin.
Apatah lagi, apabila ia membabitkan penggunaan bateri.
Menurut PRO-NET, menerusi program smartCare, pihak syarikat menawarkan Pemantauan Bateri Bervoltan Tinggi secara langsung.
Ciri keselamatan ini direka khas untuk menawarkan solusi pencegahan bagi isu yang berpotensi berlaku melalui pemantauan kesihatan bateri secara langsung di dalam kenderaan smart.
Sistem ini membolehkan kereta menghantar notifikasi terus ke smart Central, bagi memastikan tindakan dapat diambil dengan segera dalam mengekalkan prestasi.
Selain itu, smart Malaysia juga telah menjalinkan kerjasama dengan penyelia gudang dan logistik yang dipercayai untuk memastikan alat ganti kenderaan yang tersedia dapat diuruskan dengan efisien.
Lebih daripada 3,000 SKU dan 10,000 alat ganti berada di dalam unit penyimpanan stok.
Kerjasama ini dikatakan dapat mengurangkan masa menunggu dan meningkatkan kecekapan perkhidmatan bagi pemilik smart yang memerlukan pembaikan kereta dengan segera.
smart Malaysia juga telah memperkenalkan kemudahan baik pulih badan dan cat kenderaan yang terletak di smart Ipoh, smart KL B& P, dan smart Pulau Pinang.
Kesemua kemudahan mampu mengendalikan pelbagai perkhidmatan seperti tuntutan insurans, penggantian cermin hadapan, perkhidmatan cat dan pembaikan kenderaan.
Difahamkan, kesemua 10 pengedar smart di seluruh negara dilengkapi dengan pengecas EV, menawarkan akses yang mudah kepada kemudahan pengecasan AC dan DC kepada semua pemilik EV.
Sehubungan itu, smart Malaysia akan menganjurkan Program Hari Pelanggan smartCare dan menjemput semua pemilik kereta smart untuk menyertai sesi informatif itu.
Program itu akan diadakan di smart Ipoh dan smart Alor Setar pada 22 Jun ini.
Untuk keterangan lanjut, KLIK.
Gallery




Tag:
Ditulis pada
Suhana Veru
Suhana Veru merupakan bekas wartawan Kosmo. Berkecimpung dalam dunia wartawan hampir 14 tahun. Biarpun syarikat Utusan Melayu, tempat saya bekerja sudah ditutup namun semangat juang sebagai wartawan tetap mekar dalam sanubari