- Berita
- Berita Auto
- GWM Komited Terhadap Pasaran Malaysia, Bakal Lancar Model CKD, Haval H6 Suku Ketiga 2024
GWM Komited Terhadap Pasaran Malaysia, Bakal Lancar Model CKD, Haval H6 Suku Ketiga 2024
Strategi perniagaan jangka panjang Great Wall Motor (GWM) yang menekankan empat asas strategi pasaran global, iaitu Dibina Secara Lokal, Dikendalikan Secara Lokal, Diperhebat Secara Lokal dan Rantaian Bekalan Terintegrasi, telah menghasilkan peningkatan jualan global yang mengagumkan sebanyak 62.59% tahun ke tahun.
Dalam tempoh enam bulan pertama tahun 2024 sahaja, GWM telah menjual 201,500 unit kenderaan di pasaran luar negara.
Model Terbaru Bakal Dilancarkan Di Malaysia Pada Suku Ketiga
SUV off-road Tank 300 (atas), hatchback ORA Good Cat (bawah kiri) dan sedan ORA 07 (bawah kanan)
Di Malaysia, GWM terus menguasai pasaran dengan pelancaran pelbagai jenis kenderaan sepanjang tahun 2024 seperti GWM Ora 07 pada April 2024 dan GWM Tank 300 pada Julai 2024. Bakal dilancarkan tidak lama lagi, dijangka pada suku ketiga tahun ini ialah GWM Haval H6, yang digelar 'SUV Paling Laris di China'.
Model ini bakal dipasarkan di Malaysia sebagai kenderaan dipasang yang secara tempatan (CKD) pertama GWM di Malaysia hasil kerjasama dengan EPMB. Melalui kerjasama ini, GWM dapat menawarkan kenderaan berkualiti tinggi pada harga yang lebih berpatutan di samping mewujudkan lebih banyak peluang pekerjaan untuk rakyat Malaysia.
Pada bulan Mei lalu, CariCarz.com telah diberikan peluang untuk pandu uji model ini. Nak tahu pendapat kami? Klik Haval H6 Belum Keluar Tapi Kami Dah "Rasa"
Komitmen Jangka Panjang di Malaysia
Pengenalan tiga model kenderaan sebelum ini iaitu GWM Ora Good Cat, GWM Ora 07 dan GWM Tank 300 ke pasaran tempatan menegaskan komitmen GWM Global untuk menjadikan Malaysia sebagai anak syarikat penting di luar negara.
GWM Malaysia mempunyai akses langsung kepada pengeluar dan boleh menyediakan perkhidmatan selepas jualan serta jaminan yang tiada tandingan kepada pelanggan. Dedikasi GWM untuk memahami trend dan permintaan semasa pasaran Malaysia membolehkan GWM menonjol sebagai jenama kenderaan yang tertumpu kepada pengguna.
Kepuasan Pelanggan Diutamakan
"Komitmen kami untuk menyediakan produk inovatif dan perkhidmatan cemerlang sentiasa menjadi teras misi kami di Malaysia," kata Pengarah Urusan GWM Malaysia, Mike Cui An Qi.
"Kami berhasrat untuk menjadikan GWM sebagai jenama yang dikenali dan dipercayai, diiktiraf atas dedikasi kami terhadap kualiti dan kepuasan pelanggan,” tambahnya lagi.
Tag:
Ditulis pada
Sofea Najmi
Sebelum menjadi penulis automotif, Sofea pernah bekerja sebagai penulis bebas, penterjemah & guru Bahasa Inggeris. Graduan Sarjana Muda Bahasa dan Kesusasteraan Inggeris. LinkedIn: https://bit.ly/3C018vv